Wkano

Hvordan å spille to sannheter, en løgn

Bli kjent med nye mennesker kan være veldig vanskelig. Det er det som gjør ice-breaker spill så stor! En av de mest kjente "isbrytere" er spillet "to sannheter og en løgn" som innebærer å gjette hvilken av tre "fakta" om noen du ikke kjenner, er ikke sant. Her er Google til å spille to sannheter, en løgn.

Trinn

Hvordan å spille to sannheter, en løgn. Innføre reglene til gruppen.
Hvordan å spille to sannheter, en løgn. Innføre reglene til gruppen.
  1. 1
    Innføre reglene til gruppen. Det er sannsynlig at noen allerede har hørt om spillet, men også også sannsynlig at noen har ikke. Etter at du gir reglene, gi alle en sjanse til å tenke på sine "fakta".
  2. 2
    Én person lister opp tre "fakta" om seg selv, bortsett fra en av de "fakta" er en løgn. Sørg for å være tilfeldig om rekkefølgen på "fakta". Også prøve å resitere fakta i den samme stemmen, så du trenger ikke gi bort løgnen. Eksempler:
    • # 1 "Min onkel studier biller og kåret til en etter meg."
    • # 2 "Over syv somre i videregående skole og høyskole, hiked min far og jeg hele Appalachian Trail."
    • # 3 "To somre siden min familie tok ferien til Ohio for familiegjenforening. Det var 237 slektninger der.
  3. 3
    Ha en generell diskusjon om de tre "fakta". Personen som ga fakta forblir stille. Dette trinnet er valgfritt.
  4. 4
    Den andre folk gjette hvilken som er en løgn. Alle vil vite hvordan alle andre har stemt.
  5. 5
    Personen setter rekord rett ved å si løgnen e. G. # 2 var en løgn. De kan også forklare forholdene for de andre to fakta. Alle andre kan snakke om hvordan de ble lurt eller funnet ut som var løgn.
  6. 6
    Scorekeeping - Gi ett poeng til "faktum giver" for hver person de lurt. Gi ett poeng til hverandre spiller for riktig å finne løgnen. Scorekeeping er valgfritt.
  7. 7
    Den neste personen går.

Tips

  • Andre gode løgner å fortelle er fakta om noen andre, eller ting du ønsket hadde skjedd.
  • Spill spillet med minst fire personer.
  • Prøv å gi "fakta" at ingen i gruppen ville vite om.
  • God løgner for å fortelle er om å møte kjente mennesker, og vant en premie for flere år siden, har en velkjent slektning, har en skade, etc.
  • Et beslektet spillet er "ordbok", der en definisjon av en obskur ord er reell og de andre er falske.
  • Diskusjonene og scorekeeping er valgfrie.

Advarsler

  • Ikke gi "fakta" som kan gjøre andre føle ubehag.